
La transició cap a la mobilitat elèctrica accelera a Catalunya gràcies a inversions estratègiques com la que lidera Powerdot. L’operador portuguès, especialitzat en infraestructures de recàrrega per a vehicles elèctrics, ha destinat més d’11 milions d’euros a reforçar la seva xarxa de recàrrega ràpida i ultraràpida al territori català.
Aquest esforç situa Catalunya al capdavant del desplegament d’infraestructura elèctrica a Espanya i actua com a catalitzador del creixement del parc de vehicles elèctrics, que en l’últim any ha augmentat un 59% a la regió.
Una xarxa de recàrrega en plena expansió a Catalunya
Actualment, Powerdot opera a Catalunya amb 25 estacions (13 ja actives i 12 en fase d’instal·lació), que sumen 268 punts de recàrrega i 6,7 MW de potència instal·lada.
La major part de la inversió —més de 3 milions d’euros— es concentra a la província de Barcelona, amb punts estratègicament ubicats en centres comercials, hotels i restaurants. Aquest model permet als usuaris recarregar el vehicle mentre realitzen les seves activitats quotidianes, facilitant així l’adopció del cotxe elèctric.
Els centres comercials, clau per a l’adopció del vehicle elèctric
Segons Laura Gonçalves, directora general de Powerdot a Espanya:
“Catalunya és un mercat prioritari pel seu volum i mentalitat sostenible. Apostem per recàrregues en espais de retail, on l’usuari pot combinar fàcilment la seva rutina amb la recàrrega del vehicle.”
En aquesta línia, Powerdot ha desplegat estacions en punts d’alt trànsit, com Diagonal Mar (Barcelona), Barnasud (Gavà), Terrassa Plaça (Terrassa) o Parc Central, reforçant el paper dels centres comercials com a impulsors de la mobilitat sostenible.
Catalunya lidera la infraestructura de recàrrega a Espanya
L’expansió de la infraestructura elèctrica no només millora l’experiència del conductor, sinó que també té un impacte directe en el creixement del sector. Segons dades de ANFAC i AEDIVE, Catalunya concentra ja prop del 23% dels punts de recàrrega públics de tot l’Estat.
En l’acumulat de 2025 s’han matriculat 15.332 vehicles elèctrics a la comunitat, davant dels 9.652 del mateix període de 2024. Destaquen especialment els increments a:
-
Lleida i Tarragona: més del 71%
-
Girona: 64%
-
Barcelona: 56%
Powerdot i el futur de la mobilitat sostenible
Present en sis mercats europeus i amb més de 10.000 punts de recàrrega actius, Powerdot preveu invertir 26 milions d’euros a Espanya fins al 2026. A més d’ampliar la seva xarxa, l’empresa aposta per una experiència de recàrrega senzilla i sense friccions, amb solucions com Autocharge, TPV físic i compatibilitat amb aplicacions de localització.
Amb iniciatives com aquesta, centres comercials com Parc Central es consoliden com a espais clau per avançar cap a un model de mobilitat més sostenible, accessible i adaptat a les noves necessitats dels usuaris.
Articles relacionats








